Näin on matkakertomus taas päässyt loppuun asti ja on aika tarkastella paljonko lysti maksoi. Olin tällä kertaa taas hyvin säntillinen ja keräsin jokaisen yksittäisen kulun ylös. Olen tuttuun tapaan jakanut kulut muutamaan erään. Näistä kustakin erittelen tarkemmin, miten lopulliseen summaan on päästy. Tosin ruokakuluista en jaksa menemään yksittäisiin kuluihin asti.

Matkamme kesto oli tiistaista lauantaihin. Koska saavuimme Nizzaan jo aamulennolla ja palasimme kotiin iltalennolla, oli matka-aikaa oikeastaan täydet viisi päivää. Majoituimme neljän tähden hotellissa neljän yön verran. Liikuimme sekä julkista liikennettä että vuokra-autoa käyttäen.

Lennot

Emme edes harkinneet muuta kuin suoria lentoja. Tarjontaa oli useammallakin lentoyhtiöllä, mutta Finnairin lentoaikataulu sopi meille parhaiten. Menolento toi meidät perille kaupunkiin jo aamupäivällä ja vastaavasti paluulento lähti vasta illalla. Näin saimme viettää molemmat matkapäivätkin melko pitkälti perillä.

Finnairin suorat lennot Helsinki-Nizza-Helsinki: 495,18€
Yksi ruumaan menevä matkalaukku: 40€ (20€ / suunta)

Lennot yhteensä: 535,18€ (267,59€ / henkilö)

Majoitus

Majapaikaksi olisimme mieluiten valinneet jonkin lähellä rantakatu Promenade des Anglaisia sijaitsevan hotellin. Valitettavasti hinta ja nettiarvioiden mukaan tarkasteltu laatu eivät tuolla alueella jotenkin tuntuneet kohtaavan. Siksi valitsimme läheltä rautatieasemaa löytyvän Hotel 64:n, joka olikin todella mainio valinta. Matka rantaan ei lopulta ollut kovin pitkä ja sitä pystyi vielä kivasti lyhentämään tarvittaessa ratikalla, joka ajeli ihan hotellin vierestä.

Hotel 64 Nice, junior sviitti, 4 yötä (ei aamiaista): 749,29€ (187,32€ / yö)
Kaupunkivero: 18€

Majoitus yhteensä: 767,29€ (383,65€ / henkilö)

Liikkuminen

Liikuimme Nizzassa jonkin verran ratikkaa käyttäen. Monacon päiväretkelle matkasimme junalla ja palasimme takaisin bussilla. Perillä Monacossakin käytimme paikallisbussia. Yhtenä päivänä reissasimme kukkulakaupunkeja kiertämässä vuokra-autolla. Auton mukana tuli myös joukko muita maksuja, kuten pysäköinti- ja polttoainekulut.

Avo-Mini, Hertz Fun Collection, 1 vrk: 130,81€
Omavastuun nollaus: 40,13€
Tietullit (2 kpl): 3,70€
Pysäköintimaksut (3 kpl): 12,40€
Polttoaine: 12,79€ (8 litraa, 1,599€ / litra)

Kilometrejä kertyi 104 ja auton keskikulutus oli 7,7 litraa / 100 km.

Uber-matka lentokentälle noutamaan vuokra-autoa: 18,30€
Matkat lentokentän ja kaupungin välillä (3 kpl): 36€ (6€ / henkilö / suunta)
2 kpl 10 matkan lippuja Nizzassa: 20€ (10€ / kpl)
Junalippu Nizza-Monaco: 8,20€ (4,10€ / henkilö)
4 bussimatkaa Monacossa: 8€ (2€ / matka)
Bussilippu Monaco-Nizza: 3€ (1,50€ / henkilö)

Liikkuminen yhteensä: 289,23€ (144,62€ / henkilö)

Ruokailu ja muut juoksevat kulut

Ruokailuja en lähde tarkemmin erittelemään, vaan ilmoitan tässä vain könttäsumman. Tässä on mukana joitain kaupasta tehtyjä välipalaostoksia. Suurimmalta osin summa koostuu kuitenkin ulkona syömisen kustannuksista. Söimme yhtä aamua lukuunottamatta aina aamiaisen hotellissa. Koska varaukseemme ei aamiaista kuulunut, jouduimme maksamaan sen erikseen.

Ruokailu ja muut juoksevat kulut yhteensä: 767,40€ (373,70€ / henkilö), 153,48€ / päivä (76,74€ / päivä / henkilö)

Kaikki kulut yhteensä

Koko matkan hintalapuksi muodostui näin ollen 2359,10€, eli henkilöä kohden 1179,55€.

Jälleen kuluja nostivat suorat lennot sekä pikkuisen hintavampi majoitus. Perushuonekin olisi riittänyt, mutta päädyimme silti panostamaan pikkusviittiin. Nizzassa majoitus on hintavaa, mutta kyllä paljon meidän nyt maksamaamme hintaa halvemmallakin pystyy majoittumaan. Isommalle porukalle talon vuokraaminen kaupungin ulkopuolelta tulee varmasti edullisimmaksi.

Ruokien kanssa myös on mahdollista päästä paljonkin halvemmalla. Söimme miltei joka päivä yhden vähän hintavamman aterian ja viimeisenä päivänä kävimme vielä Hotel Negrescossa iltapäiväteellä.

Nyt on tämä reissu saatu pakettiin. Hyvä niin, sillä seuraava kolkutteleekin jo aivan nurkan takana. Kiitos jälleen lukijoille kärsivällisyydestä ja tervetuloa mukaan kunhan seuraava matkakertomus pääsee liikkeelle.